Békéltetni mindenkinek megéri
A vita vagy az egyet nem értés minden szolgáltatás és kereskedelmi tevékenység természetes velejárója, kár lenne tagadni vagy megmásítani.
Békéltetőként sokszor találkozok azzal az (ön)igazolással hogy a szóban forgó jogvitához hasonló nem szokott a bepanaszolt vállalkozásnál előfordulni, de a kérdés izgalmas része nem is az, hogy ki miatt következett be a kifogás vagy a meghibásodás, hanem hogy hogyan kezelik azt.
A fogyasztó, ha a vitájának az orvoslását a maga kezébe akarja venni, a tapasztalatok szerint számos módszert választhat:
- közvetlen kapcsolatfelvétel, telefonon, személyesen, írásban
- negatív vélemények a közösségi médiában, kereskedő honlapján
- hatósági bejelentések (akár több hatóságnál is)
- békéltető eljárás
- bírósági eljárás
Ha ezen eljárások előnyeit és hátrányait veszsük számba, egy nagyon jó kompromisszumot jelent a békétéltető testületi eljárás, egyfajta átmenetet képezve az önerőből történő reklamálás és a bírósági eljárás között. A békéltető testületi eljárás legnagyobb előnye, hogy gyors, költségkímélő, szakszerű és pártatlan. Elősegítheti a vállalkozás jogkövető gyakorlatát és végrehajtható egyezséget hozhat létre, ráadásul a válallkozás köteles együttműködni a testülettel. Ez a legkevesebb amit fogyasztóként megtehetünk az ügyeinkben.