A Békéltető Testület elérhetőségei: www.bekeltetes.hu
Ügyfélfogadási rend:
Kedd, Szerda, Csütörtök:
9:00-12:00, 13:00-15:00
Telefon: +36 52 500 710
Telefon: +36 52 500 745
Fax: +36 52 500 720
A(z) Hajdu-Bihar megyei Békéltető Testület oldalon az üzemeltető süti fájlokat (cookie) használ, az adatvédelmi szabályzat rendelkezései szerint. A süti fájlok a számítógépén tárolódnak.
Rendszerüzenet

Békéltetni mindenkinek megéri


A vita vagy az egyet nem értés minden szolgáltatás és kereskedelmi tevékenység természetes velejárója, kár lenne tagadni vagy megmásítani. 

Békéltetőként sokszor találkozok azzal az (ön)igazolással hogy a szóban forgó jogvitához hasonló nem szokott a bepanaszolt vállalkozásnál előfordulni, de a kérdés izgalmas része nem is az, hogy ki miatt következett be a kifogás vagy a meghibásodás, hanem hogy hogyan kezelik azt.

A fogyasztó, ha a vitájának az orvoslását a maga kezébe akarja venni, a tapasztalatok szerint számos módszert választhat:

- közvetlen kapcsolatfelvétel, telefonon, személyesen, írásban

-  negatív vélemények a közösségi médiában, kereskedő honlapján

- hatósági bejelentések (akár több hatóságnál is)

- békéltető eljárás

- bírósági eljárás

Ha ezen eljárások előnyeit és hátrányait veszsük számba, egy nagyon jó kompromisszumot jelent a békétéltető testületi eljárás, egyfajta átmenetet képezve az önerőből történő reklamálás és a bírósági eljárás között. A békéltető testületi eljárás legnagyobb előnye, hogy gyors, költségkímélő, szakszerű és pártatlan. Elősegítheti a vállalkozás jogkövető gyakorlatát és végrehajtható egyezséget hozhat létre, ráadásul a válallkozás köteles együttműködni a testülettel. Ez a legkevesebb amit fogyasztóként megtehetünk az ügyeinkben.