Jegyzőkönyv minőségi kifogás esetén
Jegyzőkönyv minőségi kifogás esetén:
Mindegy, hogy ruhaneműt, cipőt vagy drága műszaki cikket viszünk vissza meghibásodás miatt, a kereskedőnek kötelessége jegyzőkönyvet felvenni az esetről, amely azt is tartalmazza, hogy mit kér a fogyasztó (pl. kicserélés, vagy vételár visszafizetése), és azt is, hogy milyen módon fogja a hibát a vállalkozás orvosolni. Ha ezt nem tudják azonnal közölni, akkor az erről szóló tájékoztatást pótlólag 5 munkanapon belül írásban el kell küldeni a fogyasztónak. Nem lehet a fogyasztót automatikusan a szervizhez küldeni, még akkor sem, ha a jótállási jegyen fel van tüntetve a javító szolgálat címe. Azonban a fogyasztó jótállásos termék esetén dönthet úgy, hogy közvetlenül a feltüntetett szervizhez fordul. A rögzített bekötésű, illetve 10 kg-nál nehezebb, illetve tömegközlekedési eszközön kézipoggyászként nem szállítható tartós fogyasztási cikkeket pedig helyben kell javítani, vagy szükség esetén a vállalkozás köteles saját költségén gondoskodni az el- és visszaszállításról.
Ingyenes tanácsért és eljárásért forduljon a Hajdú-Bihar vármegyei Békéltető Testülethez: 4025-Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745