Panasz
Panasz:
Fogyasztóvédelmi jogaink megsértése miatt akár szóban, akár írásban tehetünk panaszt mind a vállalkozásoknál, mind a közszolgáltatóknál.
A szóbeli (személyesen vagy telefonon tett) panaszt lehetőség szerint azonnal orvosolni kell. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor jegyzőkönyvet kell róla felvenni, és írásbeli panaszként kezelni a továbbiakban. Az e-mailben, postán vagy egyéb írásos módon beérkezett panaszt a vállalkozás köteles azt 30 napon belül érdemben megválaszolni.
Ha közszolgálatatónál panaszkodtunk, akkor a határidő szorosabb, nekik 15 napjuk van arra, hogy foglalkozzanak a problémánkkal, és érdemben válaszoljanak nekünk. Fogyasztói panasznak minősül az is, ha elégedetlenségünknek a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel adunk hangot. Erre szintén 30 napon belül kell választ küldenie a vállalkozásnak. Fontos tudni, hogy a Békéltető Testület eljárás megindításához jogszabályi követelmény, hogy a fogyasztó igazolni tudja azt, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését. Ezért egy-egy vitás ügy rendezésének első lépése, hogy írásos formában tegyünk panaszt a vállalkozásnál.
Ingyenes tanácsért és eljárásért forduljon a Hajdú-Bihar vármegyei Békéltető Testülethez: 4025-Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745