A Békéltető Testület elérhetőségei: www.bekeltetes.hu
Ügyfélfogadási rend:
Kedd, Szerda, Csütörtök:
9:00-12:00, 13:00-15:00
Telefon: +36 52 500 710
Telefon: +36 52 500 745
Fax: +36 52 500 720
A(z) Hajdu-Bihar megyei Békéltető Testület oldalon az üzemeltető süti fájlokat (cookie) használ, az adatvédelmi szabályzat rendelkezései szerint. A süti fájlok a számítógépén tárolódnak.
Rendszerüzenet

Házhozszállítás futárral

Házhozszállítás futárral

Házhozszállítás futárral:

A webáruházas vásárlást követően várva várt pillanat, amikor megérzik a futár a küldeménnyel. Az esetek többségében a futár harmadik félként csak a csomag eladótól a vevőig történő eljuttatásáért felel. Tehát ha menet közben sérül a csomag, azért a szállító a felelős, de alapvetően nincs köze a vásárlásunkhoz.

- Amikor megérkezik a futár, először is olvassuk el, hogy milyen nyilatkozatot fogunk aláírni, ugyanis nem mindegy, hogy csak azt szignózzunk, hogy a csomagolás sértetlen vagy azt is, hogy a terméket hibátlanul és hiánytalanul átvettük. Sajnos sokszor a sértetlen csomagolás ellenére sérült a megrendelt árucikk. Ha a csomag látszatra sértetlen, a futár munkája itt véget is ért. Azonban egyre több olyan webshop van, amely úgy szerződik a futárcéggel, hogy a fogyasztó kérésére a kibontást is megvárják (Open box). Ez egy jó megoldás, hiszen ha gond van a termékkel, egyből lehet jegyzőkönyvezni, vagy akár azonnal vissza is küldhetjük az árut. Célszerű már a rendelésnél utána olvasni, hogy a kiszállítás ebben a formában történik-e. Ha van ilyen kikötés, akkor hiába rohanna el a kézbesítő az átadás után, kérésre meg kell várnia, amíg ellenőrizzük a csomagot. Ha nem várja meg a futár, hogy megnézzük a terméket, akkor sincs minden veszve, az átadott csomagot és annak kibontását dokumentáljuk fényképek készítésével, minél részletesebben vagy készíthetünk ún. unboxing (kicsomagoló) videót is. Ezekkel a felvételekkel dokumentálni tudjuk az átvételkori állapotot, és ezek a későbbi jogviták esetén jól használható bizonyítékok lesznek.

Ha minden körültekintésünk ellenére problémánk adódik, fontos, hogy minden reklamációt írásban közöljünk.

Ingyenes tanácsért és eljárásért forduljon a Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testülethez: 4025-Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745