Internetes vásárlás
Internetes vásárlás:
A webáruházaknak szigorú szabályok szerint kell működniük, ez ad biztonságot a vásárlóknak. Kötelesek feltüntetni céges adataikat, így a vállalkozás nevét, címét, telefonszámát és e-mail címét, továbbá közzé kell tenniük az általános szerződési feltételeiket (ÁSZF). Ha ezek hiányoznak ne szavazzunk bizalmat az oldalnak! Ha rátalálunk egy általunk eddig nem ismert webáruházra, keressünk róla véleményeket az interneten! Számos megbízhatatlan oldal működik, melyeket ezzel az egyszerű lépéssel nagy ívben elkerülhetünk.
Rendkívül népszerű manapság a facebookon vagy Instagramon történő vásárlás. Nem árt azonban tudni, hogy ezek a vásárlási formák fogyasztóvédelmi szempontból igen kockázatosak, mert ezekben az esetekben általában magánszemélyektől vásárolhatunk, ez a jogviszony pedig kívül esik a fogyasztóvédelem hatókörén.
Az is nagyon gyakori, hogy kamu-webáruházat működtetnek a közösségi oldalakon, melyek a panaszkezelési előírásokat és az elállási jogot nem ismerik, a vásárlás pedig jellemzően posztokhoz fűzött hozzászólásokban, vagy privát üzenetekben történik, a panaszos bejegyzéseket pedig egyszerűen törölni szokták. Szinte lehetetlen kideríteni, hogy ki az üzemeltető, és gyakorlatilag csak akkor lehet elérni őket, ha rendelni szeretnénk.
Aki tehát valóban profitálni szeretne az internetes vásárlás előnyeiből, az keresse a hazai, vagy EU-s webáruházakat, ahol a céges háttérről és az elállás jogáról is egyértelmű információk érhetőek el. Hibák, panaszok itt is lehetnek, de lényegesen nagyobb eséllyel szállhatunk ringbe a jogainkért, mint a bizonytalan hátterű oldalak esetén.
Ingyenes tanácsért és eljárásért forduljon a Hajdú-Bihar vármegyei Békéltető Testülethez: 4025-Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745