A Békéltető Testület elérhetőségei: www.bekeltetes.hu
Ügyfélfogadási rend:
Kedd, Szerda, Csütörtök:
9:00-12:00, 13:00-15:00
Telefon: +36 52 500 710
Telefon: +36 52 500 745
Fax: +36 52 500 720
A(z) Hajdu-Bihar megyei Békéltető Testület oldalon az üzemeltető süti fájlokat (cookie) használ, az adatvédelmi szabályzat rendelkezései szerint. A süti fájlok a számítógépén tárolódnak.
Rendszerüzenet

194/2019 - Porsche Hungaria Kft.

Iktatószám 1613-19-k
Ügyiratszám 194/2019
Kelt 2019-07-02
Panaszos Panaszos
Panaszolt vállalkozás Porsche Hungaria Kft.
Panaszolt vállalkozás székhelye 1139 Budapest, Fáy u. 27.
Ajánlást teszi
A Békéltető testület eljáró tanácsa felszólítja a bepanaszoltat, hogy a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül tegyen eleget jogszabályi kötelezettségének akként, hogy a tapasztalt hibát javítsa ki, azt javítassa meg, vagy amennyiben az nem lehetséges, a hibás terméket – középkonzolon lévő egységet, annak egy részét – cserélje ki.
Indoklás
A panaszos beadványában előadta, hogy 2018 decemberében azt tapasztalta, hogy a tulajdonát képező Skoda Octavia személygépjármű középkonzolján elhelyezett multifunkcionális egység meghibásodott. Arra való tekintettel, hogy a gépjárműre vonatkozó 2+2 év garancia még élt, 2019 januárjában felkereste a debreceni Full Auto Kft. márka szervizet, ahol feltárták a hiba okát. Ezen hiba megállapítást továbbították a Bepanaszoltnak, aki azt válaszolta vissza, hogy annak javítását nem hajlandó elvégezni garanciális javítás keretében. Ezt követően a felek között elektronikus levelezés történt, amelyet becsatolt a panaszos. Ezen levelezésben a Bepanaszolt vállalkozás arra hivatkozással tagadta meg a javítást, hogy a technika mai állása, és a fizikai befolyásolások miatt azt nem áll módjában elvégezni, az természetes velejárója bizonyos használati viszonyoknak, amelyet a panaszos nem tudott elfogadni, mint indokot, hiszen álláspontja szerint a hiba a garanciális időszakon belül keletkezett, amelyért felelősséggel tartozik a bepanaszolt. Előadta, hogy a bepanaszolt soha nem hivatkozott arra, hogy a garanciális idő lejárt volna, vagy abból kicsúszott volna a panaszos, valamint a hibát is elismerték, nem vitatták, - sőt azt úgymond tudták, mint típushiba -, védekezésük, kimentésük csupán annyi volt mindvégig, hogy a technika mai állása szerint ez ilyen, a tapasztalt „hiba” ezen médiaegységnél előfordulhat bizonyos esetekben. Kérelme arra irányult, hogy a hibát javítsák meg, amennyiben az lehetséges, vagy ha nem, akkor cseréljék ki az egységet, mivel azt önhibáján kívül nem tudja használni. A jelen ügyben érintett VW típusú gépjárműre, a márkakereskedés 4 év általános garanciát vállal az alábbiak szerint. A 2010. szeptember 1 után megrendelt Volkswagen modelleket, Magyarországon 4 év általános garanciát kínál, ráadásul az ügyfeleknek ezért nem kell felárat fizetnie. A 4 éves általános garancia mögött a márka magyarországi importőrének saját GARANCIA4 nevű exkluzív terméke áll, amit speciálisan az általuk importált Volkswagen modellekre fejlesztettek ki, ezért ez kizárólagosan csak a magyarországi Volkswagen márkakereskedőktől vásárolt autók esetében érvényes. A panaszos előadta, hogy a gépjármű Magyarországon lett elsőnek forgalomba helyezve, így a 4 (2+2) év garancia vonatkozik rá. Tekintettel arra, hogy a bepanaszolt vállalkozás nem mentette ki magát a felelősség alól, helyt kell állnia, a jogszabályban meghatározott módon és – és a saját maga által vállalt – időn belül tapasztalt, nem kopó alkatrészekben bekövetkezett, nem a panaszos által okozott hibáért, a fentebb leírtak szerint.